La Sky dit stop: quelles conséquences pour l’avenir de l’équipe?

Avec l’annonce du retrait de son sponsor titre fin 2019, l’avenir du Team Sky s’écrit en pointillés et soulève plusieurs questions.

(FILES) In this file photo taken on September 02, 2018 Britain's Chris Froome (R) and Geraint Thomas (L) of Team Sky prior to the start of the first stage of the Tour of Britain cycle race in Pembrey Country Park, south Wales on September 2, 2018. - British media giant Sky on December 12, 2018 said it would axe its sponsorship of cycling giant Team Sky after next season, ending a partnership that has delivered six Tour de France titles in the past seven years. (Photo by Oli SCARFF / AFP)
(FILES) In this file photo taken on September 02, 2018 Britain's Chris Froome (R) and Geraint Thomas (L) of Team Sky prior to the start of the first stage of the Tour of Britain cycle race in Pembrey Country Park, south Wales on September 2, 2018. - British media giant Sky on December 12, 2018 said it would axe its sponsorship of cycling giant Team Sky after next season, ending a partnership that has delivered six Tour de France titles in the past seven years. (Photo by Oli SCARFF / AFP) ©AFP

Avec l’annonce du retrait de son sponsor titre fin 2019, l’avenir du Team Sky s’écrit en pointillés et soulève plusieurs questions. Quand l’équipe la plus riche de l’histoire du cyclisme voit son principal bailleur de fonds quitter le navire, c’est, forcément, une petite révolution qui s’annonce. Officialisé mercredi matin, le retrait de Sky comme sponsor principal de la formation sextuple lauréate du Tour de France au 31 décembre 2019 soulève une série de questions.

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